Stedlig kurs

Medarbeidersamtalen – den strategiske samtalen

Oppdatering:
Regnskapsfører
Revisor
  • Regnskapsfører:
  • Foretaksrett 2
    Klokke Klokke ikon
  • Annet 5
    Klokke Klokke ikon
  • Revisor:
  • Annet 7
    Klokke Klokke ikon
!

Utgått kurs

Dette kurset er utgått og kan ikke lenger kjøpes. Gå til kursoversikt for alternativ.

Om kurset

Del:
Ledelse handler om å skape oppslutning, mening og angi retning. Medarbeidersamtaler og operative samtaler skal bidra til dette. Men mange ledere tilpasser dessverre agenda i altfor liten grad til den enkelte medarbeider. Mange ledere har utfordringer med å finne gode måter å følge opp sine medarbeidere i etterkant av den årlige medarbeidersamtalen. Samtalen har for mange blitt et pliktløp som ikke gir motivasjon, hverken til leder eller medarbeider. Målet med dette kurset er å gi et tydelig rammeverk og konkrete verktøy for å motivere og følge opp medarbeiderne. Kurset har som mål å gi deg oppskriften på hvordan du bør lede dine medarbeidere i hverdagen. Videre vil du lære å jobbe med gjensidige forventningsavklaringer. Du vil få konkrete verktøy og smarte, innovative prosesser som du kan innføre i din virksomhet.

Målgruppe

Alle som har personalansvar eller som ønsker å lære verktøy og metoder for å få mer effekt av medarbeidersamtalene, i tett samhandling med de operative samtalene.

Innhold

  • Slik skaper du etterrettelighet og systematikk
  • Hvilke tema skal en samtale inneholde?
  • MAT-prat: mestring, autonomi og tilhørighet
  • HELP - metoden
  • Hva er medarbeidersamtalen 2.0
  • Forankring, forståelse og prosess
  • Lederrollen og lederverktøy
  • Gyldige temaer og sentrale momenter i medarbeidersamtalen
  • Den gode dialogen – en arena for oppfølging av tiltak
  • Ulike fallgruver man kan møte i arbeidet med medarbeidersamtalen
  • Hvordan gi konstruktive tilbakemeldinger
  • Hva skaper lyst og drivkraft for videre utvikling og vekst
  • Refleksjonsoppgaver – hva skaper mestring? Hva skaper vekst?
  • De fire fasene i medarbeidersamtale -arbeidet
  • Aktiv lytting og tett på – forutsetninger for å være en god leder
  • Forventningskontrakten – utgangspunktet for å skape gjensidig og god dynamikk i relasjonen 

Gjennomføring

Diskusjoner, refleksjonsoppgaver, skråblikk og teori.

Pris

Medlem: 3100,-
Ansatt i medlemsbedrift: 3300,-
Normalpris: 4100,-
* Pris for servering og mva tilkommer

Aktuelle kursdatoer og steder
  • Det er ingen planlagte kurs akkurat nå