Kundebrev om koronasituasjonen
Korona-utbruddet har ført til en storm av henvendelser fra kunder til regnskapsførerne. Vi oppsummerer de viktigste endringene og tiltakene som har betydning for næringslivet i et kundebrev.
26.03.20
Perioden vi står er hektisk, og mange bedrifter henvender seg til regnskapsføreren sin for støtte og råd.
For å bistå medlemmene i dette arbeidet har Regnskap Norge opprettet en samleside som oppsummerer de viktigste endringene og tiltakene som er innført i forbindelse med korona-utbruddet, og som berører næringslivet.
Samlesiden kan du som medlem fritt sende til dine kunder.
På samlesiden får kundene informasjon og tips om:
- Hvilke permitteringsregler gjelder nå?
- Arbeidsgiverperioden for ansatte som er sykmeldte
- Omsorgspenger i forbindelse med stengte barnehager og skoler
- Personlig næringsdrivendes rettigheter
- Tips og råd om økonomien i virksomheten
- Årsregnskapet 2019 – hva må styret ta hensyn til?
- Kan det deles ut utbytte basert på 2019-regnskapet?
- Endringer i oppgavefrister på skatte- og avgiftsområdet
- Endringer i betalingsfrister på skatte- og avgiftsområdet