Kundebrev om koronasituasjonen

Korona-utbruddet har ført til en storm av henvendelser fra kunder til regnskapsførerne. Vi oppsummerer de viktigste endringene og tiltakene som har betydning for næringslivet i et kundebrev.

Del
!
Artikkelen er over ett år gammel og innholdet kan derfor være utdatert

Perioden vi står er hektisk, og mange bedrifter henvender seg til regnskapsføreren sin for støtte og råd.

For å bistå medlemmene i dette arbeidet har Regnskap Norge opprettet en samleside som oppsummerer de viktigste endringene og tiltakene som er innført i forbindelse med korona-utbruddet, og som berører næringslivet.

Samlesiden kan du som medlem fritt sende til dine kunder.

På samlesiden får kundene informasjon og tips om:

  • Hvilke permitteringsregler gjelder nå?
  • Arbeidsgiverperioden for ansatte som er sykmeldte
  • Omsorgspenger i forbindelse med stengte barnehager og skoler
  • Personlig næringsdrivendes rettigheter
  • Tips og råd om økonomien i virksomheten
  • Årsregnskapet 2019 – hva må styret ta hensyn til?
  • Kan det deles ut utbytte basert på 2019-regnskapet?
  • Endringer i oppgavefrister på skatte- og avgiftsområdet
  • Endringer i betalingsfrister på skatte- og avgiftsområdet

Samlesiden finner du her.