Hørt om inkassoselskapet som prøver å unngå inkasso?

Kredinor er opptatt av økonomisk helse og bærekraftig inkasso, forteller ukens podcast-gjest. Hva betyr det? Og hvordan kan regnskapsfører bistå kunden med å få betalt?

Del
Charlotte Surén i Kredinor gir deg tips til hvordan du kan bistå kunden med å få betalt.

Charlotte Surén er Chief Strategy Officer i Kredinor. I denne ukens podcast-episode forteller hun hva bærekraftig inkasso betyr.

Nullvisjon til inkasso

Bærekraftig inkasso innebærer nytenkning rundt selve grunnmuren til inkassobransjen – nemlig utsendelse av inkassosaker.

Kredinor eksperimenterer nå med forretningsmodellen «nullvisjon til inkasso», forteller Charlotte. Det betyr at Kredinor på vegne av kunden forsøker å unngå inkassosaker. Så hvordan får et inkassoselskap som ikke sender ut inkassoer penger i kassen? På hvor mange inkassosaker som ikke sendes ut, vel!

Økonomisk helse – hvordan ser fremtiden ut?

Økte renter og priser tærer på både næringsliv og folk flest. Så langt har Kredinor opplevd økt antall inkassosum, ikke økt antall inkassosaker. Vi har imidlertid ikke sett konsekvensene av de siste rentehevingene, sier Charlotte, som tror økningen vil komme.

Charlotte er særlig bekymret for de yngre sin økonomiske helse. Det er nemlig blant de mellom 18-25 år hvor økningen i antall inkassosaker er størst.

4 tips til hvordan regnskapsfører kan bistå kunden

Inkasso handler om å få betalt for det produktet eller tjenesten man har yt. Ifølge Charlotte kan regnskapsføreren bistå kundene med å få betalt og unngå konkurser.

Få Charlottes 4 enkle tips til regnskapsføreren og hør henne fortelle hvordan Kredinor går fra tøff innkrever til god hjelper i Regnskap Norge-podden.

Hør Regnskap Norge-podden på Spotify    

Hør Regnskap Norge-podden på Apple Podcasts    

Hør Regnskap Norge-podden på PC