Bli med på informasjonsmøte om ny skattemelding for selskap
Skatteetaten inviterer til digitalt informasjonsmøte 23. januar. Etaten vil her gå i dybden på temaer som er relevant for regnskapsfører.
Nå skal alle selskap levere den nye skattemeldingen gjennom et regnskapssystem eller årsoppgjørsprogram. I den forbindelse inviterer Skatteetaten til et digitalt informasjonsmøte.
Informasjonsmøtet starter med overordnet informasjon. Dernest går Skatteetaten i dybden på temaer som er mest relevant for deg som er regnskapsfører eller revisor, og leverer skattemeldingen på vegne av en kunde. Rune Aale-Hansen, adm.dir. i Regnskap Norge, deltar på denne delen.
Program
Del 1: Overordnet informasjon (ca. 25 minutter)
- Hvorfor har Skatteetaten utviklet en ny skattemelding?
- Hva betyr dette i praksis for deg som skal levere skattemeldingen for selskap?
- Hva finnes av hjelp på skatteetaten.no?
Del 2: Skatteetaten går i dybden (ca. 1 time og 25 minutter)
- Erfaringer fra skattemeldingsperioden i fjor og forbedringer til skattemeldingsperioden i år
- Demonstrasjon av revisors signatur og utskrift
- Hvordan fungerer valideringstjenesten
- Hva finnes av hjelp på skatteetaten.no for deg som er revisor eller regnskapsfører?
- Hva legger Regnskap Norge og Revisorforeningen vekt på?
- Spørsmål og svar
Praktisk informasjon
Dato: 23. januar 2024
Tid: klokken 10.00-12.00
Slik ser du møtet: Trykk på lenken for å se møtet
Opptak legges ut i etterkant.