Bli med på informasjonsmøte om ny skattemelding for selskap

Skatteetaten inviterer til digitalt informasjonsmøte 23. januar. Etaten vil her gå i dybden på temaer som er relevant for regnskapsfører.

Del
Denne våren skal alle selskap over på ny digital skattemelding. Foto: Regnskap Norge

Nå skal alle selskap levere den nye skattemeldingen gjennom et regnskapssystem eller årsoppgjørsprogram. I den forbindelse inviterer Skatteetaten til et digitalt informasjonsmøte.   

Informasjonsmøtet starter med overordnet informasjon. Dernest går Skatteetaten i dybden på temaer som er mest relevant for deg som er regnskapsfører eller revisor, og leverer skattemeldingen på vegne av en kunde. Rune Aale-Hansen, adm.dir. i Regnskap Norge, deltar på denne delen.   

Program 

Del 1: Overordnet informasjon (ca. 25 minutter)  

  • Hvorfor har Skatteetaten utviklet en ny skattemelding?
  • Hva betyr dette i praksis for deg som skal levere skattemeldingen for selskap?
  • Hva finnes av hjelp på skatteetaten.no?  

Del 2: Skatteetaten går i dybden (ca. 1 time og 25 minutter)  

  • Erfaringer fra skattemeldingsperioden i fjor og forbedringer til skattemeldingsperioden i år
  • Demonstrasjon av revisors signatur og utskrift 
  • Hvordan fungerer valideringstjenesten 
  • Hva finnes av hjelp på skatteetaten.no for deg som er revisor eller regnskapsfører? 
  • Hva legger Regnskap Norge og Revisorforeningen vekt på? 
  • Spørsmål og svar 

Praktisk informasjon  

Dato: 23. januar 2024   

Tid: klokken 10.00-12.00   

Slik ser du møtet: Trykk på lenken for å se møtet   

Opptak legges ut i etterkant. 

Gå til påmelding