Når trenger du mellombalanse og hvordan skal den utarbeides. Hvilke formelle krav gjelder. Når og hvordan sender du den inn til Regnskapsregisteret. Kurset er publisert i 2021.
Dette kurset forteller deg om hvilke tilfeller du har bruk for en mellombalanse. Hvordan skal den utarbeides. Hvordan tar man hensyn til betalbar skatt og utsatt skatt i mellombalansen. Kurset viser den formelle og nødvendige prosessen fra start til den er ferdig innsendt og beslutningene med bakgrunn i mellombalansen kan gjennomføres.
Målgruppe
Kurset passer for daglig leder, styremedlemmer i aksjeselskaper, regnskapsførere, revisorer, advokater og andre som bistår i forbindelse med f eks utbytte og omorganiseringer.
Merk! For revisor: Tilsvarende timer i Rettslære hos regnskapsførere kan flyttes til kategorien Foretaksrett.
Innhold
- Hva er en mellombalanse
- Utforming - lovmessige krav til mellombalansen
- Behandling i styre og generalforsamling
- Skatt og utsatt skatt
- Prosessbeskrivelse
- Innsending til Regnskapsregisteret
- Vedlegg til innsendingen