Studenter i praksis hos Regnskap Norge
Med fersk kunnskap og en stor grad av nysgjerrighet gir Cora og Felix Regnskap Norge verdifulle innspill.

Cora Schreurs Hagen (26) og Felix Salazar (25) studerer kommunikasjon, design og læring ved Universitet i Oslo. Et av fagene er teknologi og arbeidsliv.
Pedagogikk-studentene har fem ukkers praksis i Regnskap Norge før de vender snuta mot skolebenken igjen.
– Det har åpnet øynene våre for at pedagogikk ikke bare kan brukes i undervisning, men også i arbeidslivet. Vi har sett litt på hvordan pedagogiske prinsipper brukes i dialog med medlemmene til Regnskap Norge, med vekt på blant kunstig intelligens og interaktive kurs, forteller Cora og Felix.
Næringslivet frister
– Vi har fått en mulighet til å bruke kunnskapen vår om læring, kommunikasjon og veiledning i en annen bransje enn den tradisjonelle skolearenaen. Det har gitt oss innsikt i hvordan kompetanseutvikling og rådgivning foregår i næringslivet. Underveis har vi kommet med våre innspill, sier Cora og Felix.
Begge ser for seg en karriere i det private næringsliv. – Det kan gi spennende og varerite muligheter, sier studentene.
Vi ønsker Cora og Felix lykke til videre!