Interaktivt Nettkurs

Bli kundens tillitsfulle sparringspartner

Oppdatering:
Regnskapsfører
Revisor
  • Regnskapsfører:
  • Annet 1
    Klokke Klokke ikon
  • Revisor:
  • Annet 1
    Klokke Klokke ikon

Om kurset

Dette kurset støtter deg i å videreutvikle ditt tankesett, samt øke ferdighetene som trengs for å bli en mer proaktiv og uunnværlig sparringspartner for kundene dine. Kurset er publisert i 2025.
Del:

Målet med kurset er å styrke din rolle og verdi overfor kundene. Du lærer hvordan du bygger sterke og tillitsfulle relasjoner, stiller de gode spørsmålene for å avdekke kundens virkelige behov og effektivt avklarer forventninger. Vi fokuserer på hvordan du kan overkomme mentale barrierer som tidligere har hindret deg i å ta denne viktige rollen. På den måten kan du posisjonere deg som kundens gode diskusjonspartner for strategiske beslutninger og vekst. Ved å bli en solid sparringspartner vil du bidra til at kundene tar bedre valg, samtidig som du utvikler mer givende og spennende arbeidsoppgaver for deg og din virksomhet. ? 

Målgruppe

  • For deg som er regnskapsfører og vil ta en aktiv, fremtidsrettet rolle som kundens tillitsfulle sparringspartner 
  • For ledere på regnskapskontor som ønsker en god innsikt i hva det vil si å være en slik sparringspartner, slik at de enda bedre kan lede og støtte teamet sitt effektivt 

Innhold

  • Forstå din nye rolle og bransjens endring: Lær hvordan du som regnskapsrådgiver kan bruke rådgivningsferdighetene dine mer effektivt for å bli en tillitsfull sparringspartner for kundene. 
  • Bygg tillit og avklar forventninger: Få konkrete teknikker for å etablere dype, tillitsfulle kunderelasjoner fra start. 
  • Mestre kunsten å spørre og lytte: Utvikle evnen til å stille de rette spørsmålene som avdekker kundens virkelige behov og utløser innsikt.  
  • Se hele bildet – ikke bare fasiten: Lær å identifisere relevante faktorer som påvirker kundens utfordringer, og veilede dem til best mulige beslutninger. 
  • Overkom mentale barrierer: Få verktøy for å håndtere frykt for å ikke ha alle svar, og bygg autoritet med ydmykhet.  
  • Praktisk huskeliste før, under og etter kundemøter: Få et enkelt rammeverk for effektive kundemøter og lær å bruke den emosjonelle siden av sparring. 
  • Bli en intern endringsagent: Lær hvordan du kan implementere ny kunnskap og inspirere til endring på eget regnskapskontor. 

Gjennomføring

I 2024 lanserte vi interaktive kurs som kombinerer korte videoer, tekster og oppgaver. Du kan utforske elementer som tabeller, kort og veiledninger, og ta kursene når og hvor som helst, også på mobil og nettbrett. Husk å gi oss tilbakemelding etter gjennomføring. Lykke til!

Pris

Medlem: 800,-
Ansatt i medlemsbedrift: 800,-
Normalpris: 1200,-
* Pris for servering og mva tilkommer

Aktuelle kursdatoer og steder
  • Kursleder Morten Nilsen
  • Portrett av Morten Nilsen
    Kursleder:
    Morten Nilsen
    Partner / Trener / Daglig leder