Caseinnhold
Innledningsvis blir vi kjent med Trond Endresen, daglig leder i en fiktiv regnskapsbedrift. Deretter redegjøres det for tre sentrale endringer bransjen står overfor; endringer i henholdsvis teknologi, kundeatferd og regnskapsførerrollen. Hver seksjon ender med diskusjonsspørsmål. Før den aktuelle seksjonens diskusjonsspørsmål møter vi daglig leder Trond Endresen refleksjoner rundt endringene, og han stiller også spørsmål som leseren bør tenke igjennom.
Læringsmål
Målgruppen for casen er Regnskap Norges medlemmer, og da spesielt bedriftslederne. Denne målgruppen har allerede kjennskap til bransjen og endringene gjennom deres direkte tilknytning til bransjen. Casen skal stimulere til diskusjoner om hvordan regnskapsbedrifter kan utnytte muligheter og håndtere motstand på en konstruktiv måte for å få til ønskede endringer.
Etter å ha studert casen vil leseren ha fått innsikt i driverne for endringene i bransjen og forståelse for hva som kan hindre vellykkede og fremtidsrettede omstillinger.