Tips A: Velg et nettkurs og spill det av i 2-3 minutter. Legg merke til hvor på tidslinjen du stopper kurset – progresjonen lagres hvert 30. sekund. Gå ut av nettkurset og tilbake igjen for å gjenoppta. Hvis avspillingen starter der du stoppet, skal problemet være løst.
Tips B: For å fastslå om problemet er relatert til din datamaskin eller i nettverket der du er kan du prøve å spille av kurset på mobilen eller eventuelt hjemme. Hvis kurset kan avspilles når du gjør dette er problemet utenfår vår rekkevidde, og du må kontakte support hos din arbeidsgiver eller lignende.
Flere løsningsforslag:
Hvis du opplever problemer med punktene 3-5 under, kontakt din IT-ansvarlige eller IT-avdeling. Ved spørsmål kan de kontakte vår IT-avdeling på e-post: post@regnskapnorge.no
- Start nettkurset på nytt, enten ved å bytte nettleser, logge ut fra www.regnskapnorge.no og tilbake inn igjen eller ved å ta en omstart av PC’en. Test tips A over for å sjekke om avspillingen fungerer.
- Har du problemer med å gå videre til neste sekvens? I tilfeller hvor du gjenopptar et kurs etter en lengre pause kan det oppstå problemer med å gå videre til neste sekvens. Spill av noen minuntter av alle kurssekevensene du allerede har gjennomført. Det kan hende at du må fortsette der siste sette sekvens slutter for å komme videre i kurset.
- Er PC-en din koblet til jobben sitt nettverk? Hvis du er pålogget via VPN, Citrix eller ASP-løsning (som Duett) og opplever problemer, prøv å logge på internett direkte (se tips B) og sjekk om nettkurset fungerer som det skal (se tips A).
- Prøv å spille av på en enhet som ikke er satt opp med IT-avdelingens innstillinger, som en privat PC, nettbrett, mobil eller annen enhet.
- Nye innstillinger på nettverket kan begrense progresjonsoppdateringer. For å omgå dette, kan du teste avspilling via mobildata eller et annet wifi-nettverk (som hjemmenettverk).
- Adblock eller andre nettleser-tillegg for å blokkere reklame/annonser kan påvirke progresjonen og gjennomføringen. Prøv en oppdatert nettleser uten AdBlock-plugins.
- Prøv avspilling i inkognito/privat-modus eller i en annen nettleser.
- Sørg for at PC ’en din har kjørt alle oppdateringer.
Lykke til!