Hvis du har problemer med å spille av nettkurs, kan disse rådene forhåpentligvis hjelpe deg videre:
Tips 1: Velg et nettkurs og spill det av i 2-3 minutter. Legg merke til hvor på tidslinjen du stopper kurset – progresjonen lagres hvert 30. sekund. Gå ut av nettkurset og tilbake igjen for å gjenoppta. Hvis avspillingen starter der du stoppet, skal problemet være løst.
Tips 2: Test avspilling av et nettkurs på mobilen via mobildata. Hvis dette fungerer, er det noe i oppsettet på PC.
Hvis du opplever problemer med punktene 3-5 under, kontakt din IT-ansvarlige eller IT-avdeling. Ved spørsmål kan de kontakte vår IT-avdeling på e-post: post@regnskapnorge.no
Mulige løsninger:
- Start nettkurset på nytt, enten ved å bytte nettleser, logge ut fra www.regnskapnorge.no og tilbake inn igjen eller ved å ta en omstart av PC’en. Test tips 1 over for å sjekke om avspillingen fungerer.
- Har du problemer med å gå videre til neste sekvens? I tilfeller hvor du gjenopptar et kurs etter en lengre pause kan det oppstå problemer med å gå videre til neste sekvens. Spill av noen minuntter av alle kurssekevensene du allerede har gjennomført. Det kan hende at du må fortsette der siste sette sekvens slutter for å komme videre i kurset.
- Er PC-en din koblet til jobben sitt nettverk? Hvis du er pålogget via VPN, Citrix eller ASP-løsning (som Duett) og opplever problemer, prøv å logge på internett direkte (se tips 2) og sjekk om nettkurset fungerer som det skal (se tips 1).
- Prøv å spille av på en enhet som ikke er satt opp med IT-avdelingens innstillinger, som en privat PC, nettbrett, mobil eller annen enhet.
- Nye innstillinger på nettverket kan begrense progresjonsoppdateringer. For å omgå dette, kan du teste avspilling via mobildata eller et annet wifi-nettverk (som hjemmenettverk).
- Adblock eller andre nettleser-tillegg for å blokkere reklame/annonser kan påvirke progresjonen og gjennomføringen. Prøv en oppdatert nettleser uten AdBlock-plugins.
- Prøv avspilling i inkognito/privat-modus eller i en annen nettleser.
- Sørg for at PC ’en din har kjørt alle oppdateringer.
Lykke til!