Regnskapsføreren som får kunder på TikTok

Har du vurdert om din bedrift skal være på TikTok? Få tips av regnskapsføreren som har 19 000 følgere det sosiale nettverket.

Del
!
Artikkelen er over ett år gammel og innholdet kan derfor være utdatert
I denne ukens podcast-episode forteller Eirik Aleksander Solvi, co-founder i Fryd Regnskap, om fordelen ved å være på TikTok.

Eirik Aleksander Solvi er co-founder i Fryd Regnskap som åpnet dørene i april 2022. Han er også regnskapsføreren på TikTok. Der går han under navnet @regnskapsforeren.

Nærmere 1 million nordmenn bruker TikTok. Det høye antallet brukere gjør det fristende for virksomheter å være på det sosiale nettverket. Men hvordan kan du gå frem? Og hvorfor?

I denne ukens podcast-episode forteller regnskapsføreren og gründeren fra Porsgrunn om hvordan han gikk fra 0 til nesten 19 000 følgere på TikTok. Aktiviteten gir gevinst for Fryd Regnskap. Eirik får nemlig daglig henvendelser fra kunder på TikTok. Særlig fra unge gründere som har behov for rådgivning.

Fastpris og effektivitet

Fryd Regnskap påstår å ha et annerledes perspektiv enn tradisjonelle aktører i bransjen. Fastpris og effektivitet er to stikkord Eirik bruker til å beskrive bedriften, som også betegner seg selv som et teknologiselskap. Hvorfor? Det forklarer Eirik mer om samtidig som han reflekterer rundt utviklingen i regnskapsbransjen.

Eirik tror at den tradisjonelle bilagsføringen vil forsvinne. Men selv om kunstig intelligens vil ta over regnskapsføringen, så er han sikker på at det vil være behov for regnskapsføreren i uoverskuelig fremtid. Selv synes Eirik at yrket er mer spennende enn noen gang.

Hør Regnskap Norge-podden på Spotify    

Hør Regnskap Norge-podden på Apple Podcasts    

Hør Regnskap Norge-podden på PC