Kurset formål er å sette fokus på de endringer som skjer i regnskapsbransjen, og hvordan man tilpasser seg en drift hvor samhandlingen med kunden skjer digitalt, skybasert og delt.
Vi ser på hvordan vi skal tilpasse oss denne omstillingen. Vi drøfter hvordan dette vil påvirke regnskapsførerbransjen og hvor mye av våre tradisjonelle arbeidsoppgaver som blir borte. Vi drøfter kontorets omstillingsprosess med fokus på leders og den enkeltes ansvar i prosessene og vi omhandler også hvordan vi rent praktisk kan få våre ansatte til å øke andelen tilleggstjenester med fokus på enkel regnskapsnær rådgivning
Innhold
• Hva skjer i regnskapsbransjen
• Den teknologiske utvikling
• Hvordan påvirker digitaliseringen oss
• Kompetanse og bemanningsbehov
• Leders spesielle ansvar
• Den enkeltes ansvar
• Hvordan skape ønsket endring
• Erfaringer fra to regnskapskontorer
• Regnskapsnær rådgivning og tilleggstjenester våre ansatte må beherske
Pris
Medlem: 2500,-
Ansatt i medlemsbedrift: 2500,-
Normalpris: 3200,-