Spørsmål og svar

Her følger noen spørsmål og svar om dette fordelstilbudet. Vi tar forbehold om eventuelle endringer og feil.

  • Fordelsavtalen med Danske Bank gjelder for alle med gyldig personmedlemskap i Regnskap Norge. Tilbudet gjelder også for ektefelle/registrert partner/samboer til personmedlemmet. Også studentmedlemmer har tilgang til avtalen.  

  • Nei, avtalen gjelder kun for deg som er personmedlem i Regnskap Norge.

  • Regnskap Norge har fremforhandlet en avtale med Danske Bank på vegne av sine medlemmer, noe som betyr at du slipper å forhandle rente og betingelser. Du kan være trygg på at du til enhver tid har konkurransedyktige renter på boliglån, kostnadsfri etablering, rabattert billån, en svært god innskuddsrente og et eget kundeprogram skreddersydd for din fagforening.

    Fordelene kan du lese mer om på www.danskebank.no/regnskapnorge
    Danske Bank ønsker å ha de mest fornøyde kundene og det er viktig at alle kunder får personlig rådgivning og god oppfølging. Banken har autoriserte rådgivere som har spesialisert seg på temaer som finansiering, sparing, pensjon og forsikring. I tillegg har de et spesialisert team for kunder som gir helhetlig rådgivning både på privat og bedriftsdelen av ett kundeforhold.

  • Betingelsene forutsetter at medlemmer i Regnskap Norge velger å bli aktiv kunde i Danske Bank. Dette innebærer at du bruker kort fra Danske Bank og betaler regningene via bankens løsninger. Du bestemmer selv hvilke kort du vil bruke og hvordan du vil betale regningene dine. Det er ikke noe krav om at du må benytte kredittkort.

  • Medlemmer som allerede er aktive kunder i Danske Bank kan få endret sine betingelser i tråd med medlemstilbudet. Vi anbefaler at du tar kontakt med banken for å undersøke om du oppnår bedre betingelser gjennom fordelsavtalen.

  • Du kan legge inn en søknad via www.danskebank.no/regnskapnorge og velge "få tilbud på boliglån". Danske Bank vil da kontakte deg for å avtale nærmere dialog med banken. Dersom du foretrekker å booke et møte selv, kan du booke det via www.danskebank.no/bestillmøte

  • I tillegg til gyldig medlemskap i foreningen, må du bli kunde i Danske Bank og benytte banken i det daglige. Det vil si at du har lønnsinngang, benytter kort og betaler regninger via Danske Bank.

  • Det er ingen kostnader knyttet til flytting av eksisterende lån.

  • Regnskap Norge sine rentebetingelser finner du på www.danskebank.no/regnskapnorge. De er oppdaterte til enhver tid.

  • Ja. Danske Bank tilbyr boligkreditt, som er det samme som et rammelån.

  • Danske Bank følger selvfølgelig med i rentemarkedet og vurderer kontinuerlig sine boliglånspriser. Danske Bank skal fortsette å være en konkurransedyktig bank for eksisterende og nye kunder i det norske markedet. Om og eventuelt når en renteendring skjer kan vi ikke si noe om på grunn av konkurransehensyn, men du vil som kunde få beskjed i god tid.

  • Danske Bank ønsker å gjøre prosessen så enkel som mulig, slik at du skal være trygg på at alt kommer på plass i henhold til dine behov og ønsker.

    Første steg er å bestille kundeprogram via www.danskebank.no/regnskapnorge Deretter fyller du ut et bankbytteskjema slik at Danske Bank og nåværende bank kan flytte dine midler og avtalegiroer over til riktig konto hos Danske Bank. Nyttig informasjon om bankbyttet finner du på www.danskebank.no/velkommen, alternativt: https://danskebank.no/privat/faa-hjelp/bankbytte

  • Se avtale/prisliste som lanseres 02.04.2019.

  • Se avtale/prisliste som lanseres 02.04.2019.

  • Ja, de tilbyr rådgivning både til ditt privat- og bedriftsengasjement. Danske Bank har et eget team med spesialister som gir rådgivning for privatkunder med egen bedrift eller enkeltforetak.

  • Du kan finne nærmeste kontor på www.danskebank.no. Trykk på ‘Finn oss’ nederst til høyre og legg inn sted eller postnummer.

  • Du kan komme i kontakt med Danske Bank via telefon, Chat og mail.
    Som medlem av Regnskap Norge har du tilgang til et eget kundesenter ved å ringe 987 05 580 eller sende en e-post til 05580@danskebank.no.
    Bankens Chat-funksjon finner du klikke på "Chat" nederst til høyre på vår hjemmeside www.danskebank.no.

    Vi minner om at banken kun kan svare på generelle spørsmål på e-post og ikke spørsmål knyttet til ditt personlige kundeforhold.

  • Danske Banks åpningstider er mandag-torsdag kl. 08.00-21.00, og fredag kl. 08.00-18.00, lørdag kl. 10.00-15.00 og søndag kl. 15.00-20.00.